06:55 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آژانس بین المللی انرژی

ریزش سنگین نفت متوقف شد
نماد برتر- قیمت نفت پس از سقوط سنگینی که شب گذشته داشت، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت.
شمار بیشتری از کارکنان نفتی اخراج می‌شوند
نماد برتر- شرکت کانادایی سانکور انرژی به دلیل افت شدید تقاضا و قیمتهای پایین که تولیدکنندگان را به تلاش برای بقا واداشته است، حداکثر ۱۵ درصد از کارکنانش معادل ۲۰۰۰ شغل را تعدیل می کند.
نفت فضای چندانی برای افزایش قیمت ندارد
نماد برتر- طبق جدیدترین نظرسنجی رویترز، قیمتهای نفت امسال در نزدیک محدوده فعلی خواهند ماند زیرا افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، روند احیای تقاضا را به خطر انداخته و به تلاشهای تولیدکنندگان بزرگ برای محدودیت عرضه و تقویت بازار آسیب زده است.
عکس العمل بازارهای انرژی به منازعه آذربایجان و ارمنستان
چند هفته پیش از این که جمهوری آذربایجان ارسال گاز به اتحادیه اروپا را آغاز کند، جنگ چند دهه ای این کشور با ارمنستان دوباره شعله ور شده است.
چگونه عربستان آینده اوپک را به خطر انداخت؟
نماد برتر-اوپک ماه جاری شصت ساله شد که می توانست دلیلی برای جشن گرفتن باشد اما عربستان سعودی که بزرگترین عضو این گروه است، موجودیت اوپک را چندین بار به خطر انداخته است.
بهبود کامل تقاضا برای نفت تا پایان سال آینده
نماد برتر- شرکت گازپروم نفت روسیه پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازخواهد گشت.
ذخایر نفت عربستان رکورد پنج ماهه زد
نماد برتر- ذخایر نفت عربستان سعودی تحت تاثیر ضعیف شدن تقاضای خریداران، به بالاترین حد از زمان شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن بازار نفت در آوریل صعود کرده است.
کاهش بیشتر پالایش جهانی نفت در راه است
نماد برتر- پالایشگاه‌های جهانی نفت که ماه‌ها تقاضای ضعیف و سطح بالای ذخایر را پشت سر گذاشته اند، به دلیل ضعیف ماندن تقاضا تحت تاثیر تداوم شیوع ویروس کرونا تولید سوخت را در پاییز کاهش می دهند.
تولید ۳.۵ گیگاوات برق در عراق با مهار ۴۰ درصد مشعل سوزی
نماد برتر- یک مدیر شرکت جنرال الکتریک گفت عراق که در زمینه مشعل سوزی در جهان در رتبه دوم قرار دارد، می تواند با گرفتن ۴۰ درصد از گازهایی که در حال حاضر میادین نفتی در حال سوختن هستند، بیش از ۳.۵ گیگاوات برق تولید کند.
تقاضای جهانی برای نفت از این بالاتر نمی‌رود
نماد برتر- طبق جدیدترین گزارش دورنمای انرژی بلندمدت شرکت BP، تقاضای جهانی برای نفت ممکن است به پیک خود رسیده باشد، زیرا پاندمی کووید ۱۹ باعث کندی رشد اقتصاد جهانی و تسریع گذار به سوی سوختهای پاکتر شده است.
ظهور متخلف جدید در پیمان نفتی اوپک
نماد برتر- درست وقتی که به نظر می رسد اوپک سرانجام مشکلات طولانی مدت تخلف اعضا از اهداف تولید نفت را مدیریت کرده است، سر و کله یک متخلف جدید پیدا شد.
 خداحافظی با نفت 40 دلاری؟!
نماد برتر- وزیر اقتصاد: توسعه همه جانبه بورس در دستور کار دولت است. وی از دستورکار همه جانبه از بورس خبر داد که سخنگوی دولت اعلام کرده از اول هفته آینده یک درصد از دارایی صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار سرمایه سپرده‌گذاری می شود.
نوآوری پالایشگاه‌های نفت در بحران کرونا
نماد برتر- پاندمی کووید ۱۹ و بحران نفتی به تقاضا برای سوخت های حمل و نقل مانند بنزین و سوخت جت آسیب زده و باعث شده حاشیه سود پالایشگاه‌ها به شدت کم شود و آنها را برای بقا و پشت سر گذاشتن این دوران دشوار به بازنگری فعالیتشان واداشته است.
سنگ اوپک پلاس به هدف خورد اما ...
نماد برتر- اوپک و متحدانش تا حد زیادی به توازن بازار نفت نزدیک شده و موفق شدند تولیدشان را بدون این که باعث سقوط قیمتها شود، افزایش دهند.
نفت در شکستن سقف قیمت ناکام ماند
نماد برتر- بهای معاملات نفت روز جمعه تحت تاثیر پیش بینی های بدبینانه از دورنمای تقاضای جهانی برای نفت کاهش داشت اما در پی افت عرضه آمریکا به رشد هفتگی دست یافت.